Marketingstrategieën voor jouw LinkedIn marketing.

LinkedIn is nu een veelbelovend kanaal om verkeer te genereren, hoogwaardige leads te genereren, jouw denkleiderschap op te bouwen en meer. Hier is een overzicht van de beste marketingstrategieën van LinkedIn die we hebben gevonden – alles van uitzoeken wat, wanneer en hoe vaak je iets op LinkedIn plaatst tot meer informatie over je prestaties, publiek en concurrenten.

Een van de eerste vragen in je hoofd als het om LinkedIn marketing gaat, is misschien: wat moet ik op LinkedIn posten? Zoals elk sociaal netwerk, is het geweldig om jouw bericht aan te passen aan de specifieke doelgroep vanwege branchetrends en ‘how-to’ content.

Maak gebruik van de analyses

Naast het meten van jouw LinkedIn marketingprestaties, is de analyse van jouw bedrijfspagina een geweldig hulpmiddel om te begrijpen welke inhoud de volgers leuk vinden. Hier zijn twee manieren om goed gebruik te maken van de analyses:

Begrijp welke inhoud het goed doet op jouw bedrijfspagina

In het gedeelte “Updates” van de analyses krijg je een schat aan informatie over de recente LinkedIn-berichten (of “updates”). Naast het verstrekken van gegevens zoals de vertoningen, klikken en sociale acties, berekent het ook de klikfrequentie (CTR) en het betrokkenheidspercentage van elk bericht. Verbazingwekkend!

LinkedIn-analyse: updates

Om erachter te komen welke inhoud jouw volgers leuk vinden, gaat je door de tabel en zoek je naar berichten met een bovengemiddelde CTR of betrokkenheid . Experimenteer vervolgens met vergelijkbare soorten inhoud en kijk of ze net zo goed presteren.

Leer meer over jouw volgers en bezoekers

Deze tip werkt prima als je je bedrijfspagina al een tijdje hebt en een groot aantal volgers hebt gekregen. In het gedeelte ‘Volgers’ van jouw analyses krijg je informatie over de demografische gegevens van de volgers.

Als je eenmaal weet wat je op LinkedIn moet posten, is hier een tip om je te helpen de betrokkenheid bij je LinkedIn marketing berichten te vergroten.

Gebruik afbeeldingen en video’s

Volgens LinkedIn is een van de best practices voor het runnen van een LinkedIn-bedrijfspagina het gebruik van rich media zoals afbeeldingen en video’s. Ze ontdekten dat afbeeldingen tot een 98 procent hoger reactiesnelheid leiden, terwijl links naar YouTube-video’s kunnen resulteren in een 75 procent hoger percentage.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *